Besökare idag

Besökare totalt sedan 14 februari 2010

söndag 21 mars 2010

Kärt återseende

Stadio San Siro Milano


Då var det dags igen!

Efter ett långt och drygt arbetsschema
är jag tillbaka igen
Pånyttfödd inspiration i takt med "vårigare" vindar
och ny dator har fått mig igång igen

Nästa vecka är det påsklov
Påsk är tröskeln mellan vintertid och vår
Det känns redan att vintern andas sina sista andetag
Plusgrader flera nätter i streck

På torsdag natt inleder vi resan neråt kontinenten
Jag och min lilla familj
Först bär det av till mina svärföräldrar i västra Tyskland
Kärt återseende passar inte in här
då jag träffar dem ganska ofta, mina goda svärföräldrar
Sen fortsätter jag och min äldsta son, Julius, längre söderut
Först en paus i södra Tyskland
Närmare bestämt hos min storasyster
Därefter fortsätter bilresan mot vår slutliga destination
Mot Milano!!
Där väntar hela Milan truppen på att vi ska äntra San Siro
innan domaren blåser igång matchen mot Lazio Roma

KÄRT ÅTERSEENDE?
Snacka om!
Det var faktiskt 1,5 år sedan vi träffades, jag och Milan


Julius i Milan tröja (såklart)


Ungarna måste skolas in med små, små steg
De skolas in i den milanesiska "familjen"
Det börjar med köp av tröja
och slutar med live match på Stadio San Siro
Den skolan ska alla kloka föräldrar erbjuda sina barn
Det ska jag i alla fall
Se fram emot match- och reserapport efter påsk
FORZA MILAN!

4 kommentarer:

  1. Nog är det vår lillebror men du har kylt ner stämmningen ganska många grader då du väljer Italien. Världens bästa fotboll spelas ju i England. Följ med mig till Anfield Road istället.
    YNWA!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du är tillbaka!
    Längesedan du skrev.
    Ha så kul på semestern med din son.
    Annicka

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att Milan är världens mest framgångsrika klubblag!
    Och glöm för all del inte CL finalen 2007 ;)

    SvaraRadera
  4. Annicka, tack! Vi ska verkligen njuta!
    Måste vara lite bättre på att fylla min blogg :)

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA!